AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Групова виставка «ЖОВТИЙ / БЛАКИТНИЙ». Малярство

Групова виставка «ЖОВТИЙ / БЛАКИТНИЙ». Малярство

23 серпня - 10 вересня 2016

                                                                                                                                                                                                                                                          Напевно, немає такої людської царини, що не повязувалася б із кольором. І це поняття не виділена категорія, а атрибут людського життя. Колір став атрибутом для філософів, які думають образами, для людей мистецтва художників і письменників, які творять штучну природу форми і простору, для дизайнерів, які працюють із реальними матеріалами, предметами, речами й формами, що перетворюють матеріальний простір.

Галерея «АВС-арт» розпочинає новий виставковий сезон у День Державного прапора України груповою тематичною виставкою «Жовтий / Блакитний». Різні за часом написання, стилістикою й мистецькими напрямами твори об’єднує ідея кольору (жовтого / блакитного) як феномену, що може набувати онтологічної функції, виступати в ролі тла чи освітлення, здатного створювати характер-настрій сприйняття і, зрештою, виражати ірреальний ансамбль у живописі.

Саме в живописі, де колір використовується на всі сто відсотків, конечний у природі, він стає нескінченним у вигляді фарби. З нескінченного кольору на полотні художник створює ілюзію, висловлюючи своє світобачення, світосприйняття, світорозуміння, свої духовні боріння.

Так, через синій у картині Петра Бевзи «Нога судьби. Небо» стає видимою енергія, що не може бути створена чи зруйнована, та, що була і завжди буде, що стає формою, тече через форму, втрачаючи її. Серйозна холодність блакитного зближується з Божественною Істиною, що вічна й непорушна у «Джерелі» Петра Сипняка. Сакральності набирає синій і блакитний у Сергія Савченка в його «Темі». Через основний синій твориться образ України-Жінки, святості й чистоти в роботі «Подолянка» Миколи Мазура.

Жовте тло в «Композиції» Івана Марчука тримає цілісний у своєму розмаїтті, статичний у змінах і рухах увесь Макрокосм. Натомість фактурне сонячне тло в «Натюрморті» Михайла Демцю – всю позитивну людську настанову. Переживання трансцендентного в картині Феодосія Гуменюка «Жнива» проступають через жовтий – символ тепла, радощів і шляхетності. Це колір стиглого колоса, велетенського снопа, через які він уособлює сонячне світло. Цей колір тримає вертикальний вектор як знак Божої турботи про людей і водночас переходить у горизонталь – землю, низ як основу стиглості.

«Околиця» Олексія Полякова з лелечим гніздом, безмежною чистою блакиттю над золотими стріхами, з клунями, повними такого ж золотого збіжжя, – архетипна метафора нашої свободи та добробутнього майбутнього.

Алла Маричевська, арт-директор галереї

Афіша

«СІРА ПЕЙНА»19 березня 2024

«Сіра Пейна» – нова виставка живопису й графіки Анатолія Дністрового, названа, як і його нова повість «Сіра Пейна» (К.: Віхола, 2023. – 208 с.), що презентуватиметься в рамках події 13 квітня. Колір Payne’s grey, інспірований палітрою англійського художника Вільяма Пейна, добре відомий серед живописців і акварелістів – він відзначається темною глибиною з металево-синім відтінком.

Митці

Яців Роман Яців Роман
Народився 26 серпня 1956 р. у м. Ходорів на Львівщині. Художник, історик і теоретик мистецтва, організатор науково-творчих проектів, педагог. Закінчив відділ проектування інтер’єру і меблів Львівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва (тепер – ЛНАМ; 1978).